Skomakarna Arbesko stärker sin organisation genom att tillsätta Jonny Ljungberg som försäljningschef. Jonny är inget nytillskott på Arbesko utan har arbetat som Key Account Manager sedan augusti 2017 och de senaste fyra månaderna haft rollen som tillförordnad försäljningschef, vilket är en stor tillgång när han nu ska leda försäljningsorganisationen framåt.
– Jonny har fått möjlighet att prova på jobbet som försäljningschef under de senaste fyra månaderna och trots tuffa förutsättningar, med både utebliven vinter och nu ett stort orosmoln i form av ett världs-omfattande virusutbrott som gör att ingen vet vart marknaden är på väg, visat att han är rätt person för att leda vår försäljningsorganisation framåt. Vi har en utmanande period framför oss men med sin kompetens och personlighet är jag övertygad om att Jonny kommer vara en stor tillgång både för företaget och våra kunder framöver, säger Karin Lidman, vd Arbesko.
– Det känns superbra och spännande att ha fått denna möjlighet. Det är en orolig tid vi lever i men jag har stark tilltro till det vi gör som bolag och det vi kommer att göra framåt. Vi har enormt mycket kunskap inom teamet, företaget och koncernen, vilket känns riktigt bra. Även om vi har en tuff period just nu så ser jag riktigt ljust på framtiden, våra befintliga produkter samt lanseringar framåt, säger Jonny Ljungberg, försäljningschef Arbesko.
Jonny Ljungberg har tidigare arbetat inom skomodebranschen och med yrkeskläder. Han ägnar en stor del av sin fritid som sportchef för Warberg IC. Jonny tillträder som försäljningschef på Arbesko 1 april 2020.