Maria Glennsjö ny marknadschef för Eaton i Sverige


2015-03-12

Bild: Eaton

Krafthanteringsföretaget Eaton har anställt Maria Glennsjö som ny marknads- och kommunikationschef för verksamheten i Sverige. Maria har över tio års erfarenhet av marknadsföring och kommer närmast från IT-företaget Teleopti.

– Det känns väldigt spännande att börja arbeta för Eaton. Det är ett bolag med en stor produktbredd som gör verklig samhällsnytta, t.ex. genom att ordna med elförsörjningen till sjukhus, landningsbanor och skolor. Eaton känns relevant och intressant ur ett mycket större perspektiv och det fastnade jag för, säger Maria Glennsjö.

Maria har en ekonomexamen från Växjö Universitet och har erfarenhet av ekonomi och marknadsföring från en rad olika tekniska företag. Under en period i Chile arbetade hon med marknadsföring av QlikView och därefter har hon varit anställd på ICU Scandinavia, Basware och senast på Teleopti där hon var marknadsansvarig för EMEA (utom Norden) och Kina.

Eaton har verksamhet på flera olika orter i Sverige som Arlöv, Jönköping och Mölndal. Maria Glennsjö kommer att arbeta från huvudkontoret i Kista.

Källa: Eaton