Antalet besökare är 71 procent fler under de två inledande dagarna av årets Load Up North i Boden än under samma antal dagar under fjolårets mässa i Fällfors.
– Vi måste gå tillbaka före 2014 för att hitta en likande inledning på mässan. Det har hittills varit en fantastisk mässa med nöjda utställare, lyckad skolsatsning och intressanta föreläsninar på Meet Up, säger Bo Sandström, projektledare för mässan som arrangeras av Nolia AB.
Load Up North är den största branschmässan norr om Stockholm för alla som jobbar inom områdena entreprenadmaskiner, transport, rekrytering, väg och anläggning och skog.
I års hålls mässan i Boden och besökarna har strömmat till. Efter två dagar har 3 980 besökare kommit.
– Det är de bästa två inledningsdagarna i alla fall sedan 2014 och nästan lika många på två dagar som under hela mässan ifjol i Fällfors, säger Bo Sandström.
Jämför man med mässan i Fällfors förra året är besökssiffran 71 procent bättre på samma antal dagar.
– Besökssiffran visar att vi satsat rätt som beslutat att köra mässan även nästa år i Boden, säger Tommy Abrahamsson, vd på Nolia AB.
Källa: Nolia