Epiroc nominerad till Universums ”Årets nykomling inom employer branding 2020”


2019-11-15

<noscript>&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp; &amp;amp;lt;img alt=\
Bild: Epiroc
Caroline Blom, Talent Acquisition Manager Epiroc.

Epiroc, som har funnits sedan 2018, och är en avknoppning av Atlas Copco, är ett av fyra nominerade företag till Universums ”Årets nykomling inom employer branding 2020”.

– Det är fantastiskt roligt att vi har blivit nominerade som årets nykomling inom employer branding. Det betyder att de som känner till oss och vårt varumärke tycker att vi gör bra saker. På Epiroc arbetar vi aktivt med employer branding – och alltid med fokus på mångfald och inkludering. Det sitter i vår ryggrad och är något vi tänker på i allt vi gör, säger Caroline Blom, Talent Acquisition Manager.
– Vi vill visa att Epiroc är en mycket attraktiv arbetsplats, för att behålla alla våra talanger och ambassadörer och locka nya potentiella medarbetare. Det är viktigt att vi fortsätter att synas på rätt platser och i rätt sammanhang, det är viktiga frågor för Epirocs fortsatta kompetensförsörjning.

Employer branding-priset delas ut under Talent Awards i maj 2020 och i juryn sitter Torgny Johnsson, Infranord, Ann Surtell, Retail and Brands, Petter Nylander, VD Universum, och Claes Peyron, Nova.


Juryns motivering: Detta företag har på kort tid rivstartat frågorna kring employer branding. Man har i detta arbete uppnått tydliga och stabila resultat bland såväl studenter som Young professionals. Frågorna är väl förankrade i ledningen för företaget och det är därför med ett tydligt budskap som detta företag möter talangerna. Man visar på ett tydligt sätt de möjligheter som finns för talangerna inom företaget. Vi tycker därför att denna arbetsgivare borde kunna inspirera andra i deras arbete med frågorna. Universum Communications vill därför nominera Epiroc till Årets Nykomling inom employer branding 2020.



Källa: Epiroc