Södra vinner årets bästa marknadsföringskampanj på PPI Awards


2019-03-14

Angeline Elfström, Customer Relations Manager på Södra, och Linda Ottosson, ansvarig för Södra Cells marknadskommunikation, som ledde kampanjen tillsammans med försäljningschef Marcus Hellberg.
Bild: Södra

Angeline Elfström, Customer Relations Manager på Södra, och Linda Ottosson, ansvarig för Södra Cells marknadskommunikation, som ledde kampanjen tillsammans med försäljningschef Marcus Hellberg.



Södras banbrytande act of a hero-kampanj tilldelades pris för årets marknadsföringskampanj vid PPI-Awards i Wien i tisdags kväll.

Linda Ottosson, ansvarig för Södra Cells marknadskommunikation, som ledde kampanjen tillsammans med försäljningschef Marcus Hellberg, tog emot priset tillsammans med Angeline Elfström, Customer Relations Manager på Södra.

– Vi är oerhört stolta över den banbrytande act of a hero-kampanjen av flera anledningar. Vi pressade gränserna för traditionell reklam av en massaleverantör, avsiktligt riktade mot våra kunders kunder och sprider ett allmänt positivt budskap om hållbara skogsprodukter.

Kampanjen hade över fyra miljoner visningar och över 800 000 videovisningar.

– Vi är såklart väldigt glada över den imponerande statistiken. Det faktum att kampanjen nu dessutom förärats två priser (vi emottog även Sofidels 3S-award för bästa hållbara projekt, i den sociala kategorin) visar att det finns ett verkligt värde, både för oss och våra kunder, i genomtänkt och kreativ kommunikation - speciellt när den baseras på tydlig analys av våra kunders behov, säger Marcus Hellberg.

– Kampanjen är ett teamarbete och vi vill också passa på att tacka vår kreativa samarbetspartner, Ehrenstråhle, avslutar Marcus Hellberg.



Källa: Södra