Minebea Intec väljer XMReality som sin plattform för AR-baserad vägledning på distans


2018-09-13

Servicetekniker kan nu bistå med omedelbar support genom att använda gester.
Bild: XMReality
Servicetekniker kan nu bistå med omedelbar support genom att använda gester.

XMReality AB, en internationell ledare inom AR-baserad kunskapsöverföring på distans, meddelar att Minebea Intec, en världsledande tillverkare av produkter och system för vägning och inspektion, har valt XMReality Remote Guidance™ för att stödja deras serviceerbjudande.

För att möta den ökade efterfrågan på högklassig service från sina kunder har Minebea Intec, efter en kort teknisk utvärdering under våren, beslutat att integrera XMReality Remote Guidance i sitt tjänsteutbud. Företaget är verksamt i mer än 65 länder och kommer initialt implementera lösningen i sju länder i Europa.

– Vår service blir nu tillgänglig från var som helst i världen, när som helst. Det intuitiva verktyget hjälper till att minska och förebygga störningar samtidigt som tillgängligheten till tekniska system och enheter ökar, och är därmed en viktig del i vår strategi för förebyggande underhåll. Servicetekniker kan ge support i olika processteg från sin plats för att hjälpa användare någon annanstans genom att använda pekare eller gester, säger Michael Tappe, Global Service Product Manager på Minebea Intec.

– Vi är mycket glada att välkomna Minebea Intec till vår växande kundkrets och det är spännande att möjliggöra effektivare fältservice och en differentiering i serviceerbjudandet genom vår XMReality Remote Guidance lösning till ännu en global koncern, säger Johan Castevall, CEO på XMReality.

Ordern inkluderar XMReality mjukvara och XMReality Point-Pad™, mjukvaruvärdet är cirka 0,4 MSEK i återkommande intäkter och kommer att redovisas under 2018-2019.




Källa: XMReality