Mynewsdesk Content nominerade till Swedish Content Awards med Paper Passion


2018-05-04

Bild: Benedikt Ziegler

Swedish Content Awards går av stapeln den 30 maj och Mynewsdesk Content står på listan över de nominerade i kategorin Industri/Tillverkning/Energi för deras arbete tillsammans med Arctic Paper.

– Vi startade Mynewsdesk Content för att vi såg att det fanns ett stort behov hos Mynewsdesks kunder att få hjälp att skapa bättre innehåll. Det är första gången vi är nominerade till Swedish Content Awards, vilket såklart är jätteroligt och ett erkännande på att det vi gör skapar effekt, säger Rickard Lindholm, Global Head of Content på Mynewsdesk.

Mycket av det som skapas i världen har en gång börjat med ett blankt papper. Husritningar, konstverk, låttexter och romaner, på alltifrån servetter till canvasdukar och kollegieblock. Med kampanjen Paper Passion vill Arctic Paper på ett kreativt sätt inspirera människor att se möjligheterna med papper som arbetsverktyg.

Mynewsdesk Content ligger bakom idén och genomförandet till kampanjen som är en reportageserie med porträtt av människor som arbetar kreativt med papper - designers, fotografer och konstnärer. Kreatörernas kompetens står i fokus då de ger sin bild av pappret och dess betydelse för deras arbeten.

– För att lyckas med content marketing krävs att man hittar en idé som prickar rätt i målgruppen och som är genuin, och därför har det varit extra roligt att arbeta tillsammans med Arctic Paper. De har en äkta passion för branschen och Paper Passion är en hyllning till kreativiteten. Det handlar inte om själva produkten, utan vad man gör med den - vilket vi har lyckats förmedla genom den här kampanjen, fortsätter Rickard.

Kampanjen startade redan 2016 och har hela tiden varit ett nära samarbete mellan Mynewsdesk Content och Arctic Paper.

– Vi har under resans gång sett ett stort gensvar och engagemang vilket är ett kvitto på att vår satsning varit rätt. Denna nominering visar att vi verkligen skapat innehåll som både är relevant och inspirerande för vår målgrupp. Det är också ett bevis på att content marketing är värt att satsa på. Det har dessutom gett ringar på vattnet med möjligheter till kringaktiviteter och event kopplat till konceptet, säger Jasminka Haedde, Global Digital Project Manager på Arctic Paper.




Källa: Mynewsdesk