Affärsmodellen fick metallmästaren på fall


2018-04-12

Anders Paulsson, Vice President på Jitech och Marcus Boje, Key Account Manager på Enkla Elbolaget.
Bild: Enkla Elbolaget
Anders Paulsson, Vice President på Jitech och Marcus Boje, Key Account Manager på Enkla Elbolaget.

Affärsmodellen, flexibiliteten och den genomtänkta produkten fick Jitech AB ifrån Tingsryd att bli kunder hos Enkla Elbolaget. Ett val de inte har ångrat.

Jitech från småländska Tingsryd är en komplett kontraktstillverkare av produkter i stål, rostfritt och aluminium som också erbjuder montering och ytbehandling till kunder inom bl.a. gruv- och entreprenad, energi och försvarsindustri i Europa och Kina.

Jitech är ISO14000-certifierade och jobbar kontinuerligt med att minska verksamhetens negativa påverkan på miljön och där gör den klimatkloka elen från Enkla Elbolaget stor skillnad. 

– Ett annat led i miljöarbetet är de fem laddstolparna på vår personalparkering som Enkla Elbolaget ombesörjt och installerat, säger Anders Paulsson, Vice President på Jitech. Vi tror att utvecklingen mot miljövänliga drivmedel går fortare än man kan föreställa sig och vi vill vara med i täten.

Anders Paulsson berättare vidare kring samarbetet med Enkla Elbolaget;
– Vi uppskattar verkligen att vi och Enkla Elbolaget har en relation som går utanför en traditionell leverantör-/kundrelation och som inte bara handlar om el. Just nu samarbetar vi till exempel kring ett upplägg – en framtida affärsmöjlighet. Precis så vill vi jobba, avslutar Anders.

– Jag kan bara hålla med säger Marcus Boje, Key Account Manager på Enkla Elbolaget, så vill vi också jobba. Relationen med våra kunder är oerhört viktig för oss och ser gärna på helheten tillsammans med kunden. Den absolut bästa affären är när båda parterna är nöjda och båda känner sig som vinnare.

Laddstolparna och samarbetet med Jitech är bara en av flera kundrelationer utöver de vanliga som Enkla Elbolaget har i sin kundbas. Och fler lär det bli.




Källa: Enkla Elbolaget