Gnosjö Automationsvarvning driver modiga innovationsfrågor online


2018-04-06

Linda Fransson, vd på Gnosjö Automatsvarvning.
Bild: Gnosjö Automatsvarvning
Linda Fransson, vd på Gnosjö Automatsvarvning.

Idag lanserar Gnosjö Automatsvarvning online-plattformen Brave New Business som ett led i deras miljonsatsning på en innovationskultur.
– Vi vill lyfta modiga satsningar, innovativa lösningar och nyskapande affärer i näringslivet för att leda utvecklingen, engagera våra kunder och driva branschen framåt, säger Linda Fransson, vd på Gnosjö Automatsvarvning.

På bravenewbusiness.se delar Gnosjö Automatsvarvning med sig av nyheter om inspirerande personer och företag som vågar utmana både sig själva och sin bransch för att följa sin dröm eller unika idé. Varje månad fördjupar de sig i ett case och i första huvudartikeln har de valt att skriva om Womengineer – en organisation som drivs av målet att det 2030 examineras lika många kvinnliga ingenjörer som manliga.

– Det här är en av alla frågor som känns viktiga att lyfta eftersom det är en så stor brist på människor med den rätta kompetensen inom vår bransch. Som tur är har vi lyckats pricka rätt med helt fantastiska medarbetare hittills, men en större mångfald skulle gynna både branschen och Sverige i stort, berättar Linda Fransson.

Brave New Business är en del av Gnosjö Automatsvarvnings helhetssatsning som även omfattar extern kundutveckling för att förvalta och utveckla befintliga relationer, samt intern processutveckling för att genomlysa och analysera vilken kompetens som gömmer sig på företaget.

– Det känns verkligen jättekul att lansera Brave New Business och driva utvecklingen av viktiga frågor inom branschen framåt på riktigt, avslutar Linda Fransson.



Källa: Gnosjö Automatsvarvning