Gnosjö Automatsvarvning satsar miljonbelopp på en innovationskultur


2018-03-06

Linda Fransson, vd på Gnosjö Automatsvarvning.
Bild: Gnosjö Automatsvarvning
Linda Fransson, vd på Gnosjö Automatsvarvning.

Medarbetare på Gnosjö Automatsvarvning.
Bild: Gnosjö Automatsvarvning
Medarbetare på Gnosjö Automatsvarvning.

Gnosjö Automatsvarvning lanserar nu ett treårigt projekt för att belysa innovationsfrågor och ta ansvar för att driva dessa framåt. 
– Vi vill inte bara vara en underleverantör som rättar oss efter branschen – vi vill leda utvecklingen och engagera oss. Dels i kundens utmaningar och utvecklingsprocesser men också visa att vi på allvar vill nå ut till kommande generationen av designers, konstruktörer och inköpare säger Linda Fransson, vd på Gnosjö Automatsvarvning.

Satsningen bygger på ett helhetstänk med såväl intern processutveckling som extern kundutveckling, och en online-plattform med potential att väcka intresse även nationellt. Processutvecklingen sker genom att tillsätta en arbetsgrupp bestående av både befintlig personal och konsulter.

– För att framtidssäkra en fortsatt ledande plats i vår bransch måste vi våga sticka ut och tänka mer långsiktigt än bara nya maskiner. Det känns viktigt att ta hjälp externt men framförallt att genomlysa och analysera vilken kompetens som gömmer sig hos våra medarbetare, berättar Linda Fransson.

Rekrytering av kundutvecklare blir ett sätt att förvalta och utveckla befintliga relationer för att bättre förstå kundens behov och effektivisera våra samarbeten.

– Vi vill ge våra kunder ett större mervärde och visa vad de kan få ut av samarbetet utöver den faktiska produktleveransen. Därför kommer vi snart även att lansera en online-plattform för att äga frågan om innovationer, engagera kunder och driva branschen framåt, avslutar Linda Fransson.



Källa: Gnosjö Automatsvarvning